Pandeminiu laikotarpiu Lietuvoje ėmė populiarėti virtualus meno galerijų, koncertų bei muziejų lankymas. Šios patirties įkvėptos mūsų mokyklos Centro skyriaus IT vyr. mokytoja Asta Čibirienė ir istorijos mokytoja Rasa Stakauskaitė susivienijo bendram integruotam projektui „Virtualus muziejus“ ir pakvietė vaikus sukurti virtualų muziejų patiems, remiantis senovės Graikijos istorija bei mitologija.
Mokiniai turėjo sukurti filmuką pasinaudodami Microsoft PowerPoint programa. Pirmiausia reikėjo sugalvoti siužetą, gerai apgalvoti personažus, dekoracijas, pritaikyti istorinį laikotarpį atitinkantį foną kiekvienai skaidrei, parinkti muziką arba įgarsinti pasakojimą. Skaidrėse turėjo matytis veiksmas, o ne statiškas informacijos pristatymas. Mokiniai turėjo suderinti skaidrių keitimosi bei animacijos laiką, kad būtų galima spėti perskaityti pateiktą tekstą ir kartu pamatyti skaidrės visumą. Galiausiai jie turėjo eksportuoti pristatymą ir sukurti vaizdo įrašą – tai mokiniams buvo visiškai naujas dalykas.
Įgyvendinę projektą, mokiniai turėjo reflektuoti savo patirtį bei įgytas žinias. Paaiškėjo, jog 70% mokinių buvo įdomu atlikti projektą. Labiausiai džiaugėsi, jog pavyko suderinti muziką ir veiksmą, pritaikyti animaciją. Mokiniai teigė sužinoję naujų faktų apie graikų herojus ir dievus, perskaitė papildomai prieš tai niekada negirdėtų graikų mitų. Šią užduotį atlikdami mokiniai jautėsi darbingi, susidomėję, susimąstę, kūrybingi, ramūs, o taip pat kai kurie pavargę ir nerimaujantys. Akivaizdu, kad patyrė pačių įvairiausių išgyvenimų, kurie juos paskatino tobulėti ne tik dalykine, bet ir bendrųjų kompetencijų ugdymo prasme.
Istorijos mokytoja Rasa Stakauskaitė, dalindamasi savo įžvalgomis apie mokinių darbo rezultatus, pastebėjo: „Geriausi darbai buvo tie, kuriuose tekstas neužgožė vaizdo, o taip pat informacija buvo tvarkinga ir neperrašyta iš Vikipedijos. Būtent tokie darbai buvo Arinos Karpajevos (7a) ir Marijos Nosevičiūtės (7b). Jie atitinka visus iškeltus kriterijus, o taip pat juos malonu žiūrėti, kadangi į užduotį buvo pažiūrėta ne formaliai, bet itin savitai, kūrybiškai“.
Projektinė veikla paprastai plečia ne tik mokinių, bet ir mokytojų patirtį, žinias bei gerina planavimo įgūdžius, tad mūsų mokykloje projektas yra dažnas ugdymo metodas. IT vyr. mokytoja Asta Čibirienė teigė: „Šią užduotį (filmuko kūrimą su PowerPoint programa) aš su septintokais dariau jau antrus metus. Kadangi pernai vaikai mokėsi nuotoliniu būdu, nelabai galėjau iki galo įvertinti, kiek laiko jie turėjo skirti užduoties atlikimui. Šiais metais supratau, kad viskam apgalvoti, atlikti ir suderinti, vidutiniškai reikia 5-6 pamokų. Tai tikrai nemažas pamokų kiekis, tad ir mokytojams reikia iš anksto itin kruopščiai pasiruošti, kad nekiltų didelių netikėtumų“.
Projektas „Virtualus muziejus“ parodė, jog tokio pobūdžio užduotys leidžia mokiniams ieškoti kūrybiškų mokymosi formų, kurias galės panaudoti ir vyresnėse klasėse. Laiko geram projektui sukurti tikrai reikėjo daug, o ir darbo įgūdžiai, užduoties atlikimo greitis buvo labai skirtingas, tad septintokai tikrai puikiai pasidarbavo, įveikė daugybę iššūkių, kad įgautų naujos patirties ir jiems puikiai pavyko. Mūsų mokyklos pedagogai ir pedagogės visada itin skatina mokinius projektinio darbo metu patirti, atrasti kažką savito ir kai pastangas atsispindi darbo rezultatai, visada džiugu visiems – tiek vaikams, tiek tėveliams, tiek mokytojams.