PATVIRTINTA
Vilniaus miesto savivaldybės tarybos
2019 m. liepos 10 d.
sprendimu Nr. 1-131
BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS
VILNIAUS KUNIGAIKŠČIO GEDIMINO PROGIMNAZIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Biudžetinės įstaigos Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijos (toliau – Progimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančiąją instituciją, buveinę, grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbas ir mokymo formas, teisinį veiklos pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Progimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą ir atleidimą iš jo, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Progimnazija yra viešasis juridinis asmuo, kuris gali turėti savo antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose ir (ar) kitose kredito įstaigose, atributiką. Savo veikloje Progimnazija vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais galiojančiais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
3. Progimnazijos oficialusis pavadinimas – Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazija, trumpasis pavadinimas – Gedimino progimnazija. Progimnazija įregistruota Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre kodas 191665719.
4. Progimnazijos įsteigimo data – 1993 m. gegužės 15 d. 1991 metais Miglos g. 1 įsikūrė Vilniaus 15-osios vidurinės mokyklos pradinių klasių filialas, o Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 1993 m. gegužės 15 d. potvarkiu Nr. 922V registruota Vilniaus 13-oji pradinė mokykla. Vilniaus miesto tarybos sprendimu 1996 m. rugsėjo 11 d. Nr. 153 13-ajai pradinei mokyklai buvo suteiktas „Genio“ vardas. Vilniaus savivaldybės tarybos 2002 m. balandžio 10 d. sprendimu Nr. 545 ,,Genio“ pradinei mokyklai perduotas vaikų lopšelis-darželis Nr. 99. Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2016 m. balandžio 19 d. sprendimu Nr. 1-417 „Dėl Vilniaus „Genio“ pradinės mokyklos (struktūros) pertvarkos“ Vilniaus „Genio“ pradinė mokykla pertvarkyta į to paties pavadinimo progimnaziją. Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2019 m. liepos 10 d. sprendimu Nr. 1-130 „Dėl biudžetinės įstaigos Vilniaus „Genio“ progimnazijos nuostatų patvirtinimo, pavadinimo ir buveinės pakeitimo“ Vilniaus „Genio“ progimnazijos pavadinimas pakeistas į Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnaziją.
5. Progimnazijos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.
6. Progimnazijos priklausomybė – savivaldybės mokykla.
7. Progimnazijos savininkė – Vilniaus miesto savivaldybė, kodas 111109233, adresas – Konstitucijos pr. 3, LT-09601 Vilnius.
8. Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija – Vilniaus miesto savivaldybės taryba. Savininko teises ir pareigas įgyvendinančiosios institucijos sprendimai įforminami raštu.
9. Savininko teises ir pareigas įgyvendinančiosios institucijos kompetencija:
9.1. tvirtina Progimnazijos nuostatus;
9.2. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Progimnazijos vadovą;
9.3. priima sprendimą dėl Progimnazijos buveinės pakeitimo;
9.4. priima sprendimą dėl Progimnazijos, pertvarkymo, reorganizavimo ar likvidavimo,
9.5. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
9.6. priima sprendimą dėl Progimnazijos filialo steigimo ir jo veiklos nutraukimo;
9.7. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
10. Progimnazijos veiklos koordinatorius – Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto departamento Bendrojo ugdymo skyrius.
11. Progimnazijos buveinė – Lukiškių skg. 5, LT-01108 Vilnius. Progimnazija veiklą vykdo patalpose, esančiose Miglos g. 1A, Blindžių g. 3 ir Lukiškių g. 14, Vilniuje.
12. Progimnazijos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.
13. Progimnazijos tipas – progimnazija.
14. Progimnazijos pagrindinė paskirtis – progimnazijos tipo progimnazija.
15. Progimnazija įgyvendina šias ugdymo programas:
15.1. priešmokyklinio ugdymo;
15.2. pradinio ugdymo;
15.3. pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį;
15.4. individualizuotas priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas, ir pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį (pagal poreikį);
15.5. neformaliojo vaikų švietimo.
16. Progimnazijos mokymo kalba – lietuvių.
17. Mokymosi formos – grupinio ir (ar) pavienio mokymosi.
18. Progimnazijos mokymo proceso organizavimo būdai – kasdienis, savarankiškas, nuotolinis.
19. Progimnazijos mokiniams išduodami šie mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:
19.1. mokymosi pasiekimų pažymėjimas;19.2. pradinio išsilavinimo pažymėjimas;
19.3. pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;
19.4. pažymėjimas, baigusiajam pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį;
19.5. pažymėjimas, baigusiajam pagrindinio ugdymo individualizuotos programos pirmąją dalį;
19.6. pažyma.
II SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
20. Progimnazijos veiklos sritis – švietimas. Veiklos rūšys (pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK2), patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“):
20.1. pagrindinės švietimo veiklos rūšys:
20.1.1. pradinis ugdymas, kodas 85.20;
20.1.2. pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;
20.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
20.2.1. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;
20.2.2. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;
20.2.3. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;
20.2.4. kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;
20.2.4. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.
21. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
21.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;
21.2. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;
21.3. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91;
21.4. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01;
21.5. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 21.;
21.6. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;
21.7. kita, niekur nepriskirta, nesusijusi su apgyvendinimu socialinio darbo veikla, kodas 88.99.
22. Progimnazijos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokinių mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
23. Progimnazijos veiklos uždaviniai:
23.1. teikti mokiniams kokybišką ugdymą, siekiant aukštų mokymosi rezultatų ir ruošiant tolimesniam mokymuisi gimnazijose;
23.2. užtikrinti motyvuotų moksleivių mokymąsi pagal individualizuotus mokymo planus;
23.3. tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;
23.4. teikti socialinę pedagoginę, psichologinę, pedagoginę specialiąją ir sveikatos priežiūros pagalbą;
23.5. ugdyti moksleivių pasirengimą mokytis visą gyvenimą, puoselėti kūrybingumą, savigarbą, atsakomybę už savo poelgius, mokyti racionalaus kritiško mąstymo, diegti savarankiško darbo įgūdžius;
23.6. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo (-si) aplinką.
24. Įgyvendindama numatytus uždavinius Progimnazija:
24.1. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į Progimnazijos bendruomenės reikmes, taip pat į mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
24.2. rengia priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
24.3. organizuoja ir skatina moksleivius aktyviai dalyvauti tiek Progimnazijos, tiek išoriniuose konkursuose ir olimpiadose;
24.4. išduoda mokymosi pagal pradinio ugdymo programą ir pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį pasiekimus įteisinančius dokumentus Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
24.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
24.6. formuoja mokinių dorines, tautines, pilietines, patriotines nuostatas, kultūrinę ir socialinę brandą, pagarbą tėvams, mokytojams, kalbai ir kultūrai;
24.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, atlieka mokinių sveikatos priežiūrą, vykdo profesinį orientavimą;
24.8. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
24.9. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja tėvų (kitų atstovų pagal įstatymą) pageidavimu papildomas paslaugas (visos dienos mokyklos grupes, klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita);
24.10. sudaro galimybę mokiniams naudotis Progimnazijos biblioteka ir informaciniu centru;
24.11. vykdo alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, smurto ir patyčių prevenciją;
24.12. atlieka vengiančiųjų privalomo mokymosi kontrolę;
24.13. vykdo Progimnazijos veiklos kokybės įsivertinimą;
24.14. dalyvauja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ar jai pavaldžių institucijų atliekamuose ugdymo pasiekimų tyrimuose ir tikrinimuose;
24.15. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti;
24.16. užtikrina higienos normas bei Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
24.17. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo aprūpinimo standartais;
24.18. sudaro sąlygas mokinių maitinimui;
24.19. viešai skelbia informaciją apie Progimnazijos veiklą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
24.20. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų nustatytas funkcijas.
25. Progimnazijos mokiniams mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
III SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
26. Progimnazija, siekdama veiklos tikslo, įgyvendindama iškeltus uždavinius ir vykdydama jai priskirtas funkcijas:
26.1. turi teisę:
26.1.1. sudaryti mokymo bei kitas sutartis ir reikalauti sutartų įsipareigojimų vykdymo;
26.1.2. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas ir dalyvauti jų veikloje;
26.1.3. parinkti mokymo metodus ir mokymo (-si) veiklos būdus;
26.1.4. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;
26.1.5. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka dalyvauti šalies ir tarptautiniuose švietimo projektuose;
26.1.6. teikti investicijų projektų paraiškas Europos Sąjungos finansinei paramai gauti;
26.1.7. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;
26.1.8. naudotis kitomis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis;
26.2. privalo:
26.2.1. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
26.2.2. teikti tinkamos kokybės švietimą lietuvių mokomąja kalba;
26.2.3. tinkamai vykdyti patvirtintas ugdymo, mokymo, švietimo programas;
26.2.4. palaikyti ryšius su vietos bendruomene;
26.2.5. sudaryti mokymo sutartis ir tinkamai vykdyti sutartus įsipareigojimus;
26.2.6. sudaryti palankias veiklos sąlygas Progimnazijoje veikiančioms mokinių ir jaunimo organizacijoms;
26.2.7. užtikrinti Progimnazijos vaiko gerovės komisijos veiklą įgyvendinant Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus;
26.2.8. vykdyti kitas teisės aktuose nustatytas pareigas.
IV SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
27. Progimnazijos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:
27.1. Progimnazijos strateginis planas, patvirtintas Progimnazijos direktoriaus, pritarus Progimnazijos tarybai ir Vilniaus miesto savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotam asmeniui;
27.2. Progimnazijos metinis veiklos planas, patvirtintas Progimnazijos direktoriaus, pritarus Progimnazijos tarybai;
27.3. Progimnazijos ugdymo planas, patvirtintas Progimnazijos direktoriaus, suderinus su Progimnazijos taryba ir Vilniaus miesto savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu;
27.4. kiti Progimnazijos veiklą reguliuojantys ir teisės aktų nustatyta tvarka parengti, suderinti ir patvirtinti teisės aktai.
28. Progimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas penkeriems metams viešo konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Viešas konkursas Progimnazijos direktoriaus pareigoms eiti skelbiamas teisės aktų nustatyta tvarka ir likus ne mažiau kaip 6 mėnesiams iki Progimnazijos direktoriaus kadencijos pabaigos.
29. Progimnazijos direktoriumi gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmuo, kuriam atliktas vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų vertinimas arba jam prilygintas vertinimas švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka, jeigu asmuo vienoje švietimo įstaigoje vadovo pareigas ėjo ne mažiau kaip 20 metų. Asmuo priimamas į švietimo įstaigos vadovo pareigas švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka, patikrinus jo gebėjimus atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.
30. Pasibaigus Progimnazijos direktoriaus penkerių metų kadencijai, jis iš pareigų atleidžiamas, išskyrus atvejus, kai jis laimi viešą konkursą Progimnazijos direktoriaus pareigoms eiti ir skiriamas į direktoriaus pareigas naujai kadencijai. Progimnazijos direktorius, baigęs penkerių metų kadenciją, turi teisę dalyvauti Progimnazijos viešame konkurse vadovo pareigoms eiti.
31. Jeigu pasibaigus penkerių metų kadencijai Progimnazijos direktorius, kurio visos metų veiklos ataskaitos buvo įvertintos gerai ir labai gerai, atsisako dalyvauti viešame konkurse Progimnazijos direktoriaus pareigoms eiti arba jo nelaimi, esant galimybei, jam teisės aktų nustatyta tvarka turi būti pasiūlytos iki paskyrimo švietimo įstaigos vadovu eitos arba kitos pareigos.
32. Šiuose Nuostatuose neaptarti klausimai, susiję su Progimnazijos direktoriaus priėmimo ir atleidimo vykdymu, sprendžiami teisės aktų nustatyta tvarka.
33. Direktorius yra pavaldus Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiajai institucijai bei atskaitingas Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai ir merui.
34. Progimnazijos direktoriaus kompetencija:
34.1. nustato Progimnazijos struktūrinių padalinių periodinius tikslus, uždavinius, funkcijas bei atsakomybes, direktoriaus pavaduotojų veiklos sritis;
34.2. vadovauja Progimnazijos strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Progimnazijoje priemonių įgyvendinimui;
34.3. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka Progimnazijos tarybos pritarimu tvirtina Progimnazijos strateginį planą, metinius veiklos ir ugdymo planus, rekomendacijas dėl smurto prevencijos Progimnazijoje priemonių įgyvendinimo, vadovauja jų vykdymui;
34.4. organizuoja ir koordinuoja Progimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms vykdyti bei uždaviniams įgyvendinti;
34.5. teisės aktų nustatyta tvarka tvirtina Progimnazijos vidaus struktūrą;
34.6. suderinęs su Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu tvirtina Progimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
34.7. Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, skatina juos, sprendžia darbo pareigų pažeidimo klausimus;
34.8. tvirtina Progimnazijos mokytojų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus bei jų atsakomybes;
34.9. rūpinasi mokytojų ir kitų darbuotojų darbo sąlygomis, organizuoja trūkstamų mokytojų paiešką;
34.10. Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nustatyta tvarka priima mokinius, teisės aktų nustatyta tvarka sudaro mokymo sutartis;
34.11. sudaro vaikams ir mokiniams saugias ir sveikatai nekenksmingas sąlygas visais su mokymusi susijusiais aspektais;
34.12. analizuoja Progimnazijos veiklą, leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;
34.13. sudaro komisijas, darbo grupes, metodines grupes (metodinių grupių pirmininkai sudaro metodinę tarybą);
34.14. prireikus organizuoja mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais;
34.15. Progimnazijos vardu sudaro sutartis, reikalingas Progimnazijos funkcijoms vykdyti;
34.16. organizuoja Progimnazijos dokumentų saugojimą ir valdymą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
34.17. Lietuvos Respublikos teisės aktų ir šių Nuostatų nustatyta tvarka valdo, naudoja Progimnazijos turtą, lėšas ir jomis disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina optimalų jų valdymą ir naudojimą;
34.18. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, profesiniu darbuotojų tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams – galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
34.19. inicijuoja Progimnazijos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų visavertę veiklą, tvirtina Progimnazijos tarybos sudėtį;
34.20. bendradarbiauja su mokinių tėvais (kitais atstovais pagal įstatymą), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
34.21. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, mokytojų tarybos pritarimu Progimnazijos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę, suderinęs su Progimnazijos taryba, tvirtina Progimnazijos vidaus tvarkos taisykles;
34.22. atstovauja Progimnazijai kitose institucijose;
34.23. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamos statistinės ataskaitos ir ataskaitų rinkiniai būtų teisingi;
34.24. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Progimnazijos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
34.25. kiekvienais metais teikia Progimnazijos bendruomenei ir tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro direktoriaus metų veiklos ataskaitai nustatytus reikalavimus;
34.26. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti vykdyti Progimnazijos direktoriaus pavaduotojams;
34.27. vykdo kitas teisės aktuose, šiuose Nuostatuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.
35. Progimnazijos direktorius atsako:
35.1. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Progimnazijoje;
35.2. demokratinį Progimnazijos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų vykdymą, nustatytų Progimnazijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Progimnazijos veiklos rezultatus;
35.3. gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;
35.4. informacijos skelbimą apie Progimnazijos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Progimnazijos išorinio vertinimo rezultatus, Progimnazijos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;
35.5. savininko sprendimų įgyvendinimą.
36. Progimnazijos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės ir metodinė taryba. Jų sudėtį tvirtina Progimnazijos direktorius.
37. Progimnazijoje veikia švietimo pagalbos specialistų, klasės vadovų ir mokytojų metodinės grupės, kurias sudaro tame pačiame ugdymo koncentre dirbantys arba tos pačios ugdymo srities ar dalyko mokytojai.
38. Metodinei grupei vadovauja pirmininkas, kurį 2 metams renka metodinės grupės nariai dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Metodinės grupės sekretorių 2 metams renka metodinės grupės nariai dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
39. Metodinės grupės susirinkimus inicijuoja pirmininkas, metodinės grupės nariai. Grupės susirinkimuose sprendimai priimami susitarimo ir (ar) balsavimo būdu (priklausomai nuo svarstomo klausimo). Balsuojant sprendimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių grupės narių balsų dauguma. Kiekvienas grupės narys turi vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia metodinės grupės pirmininko balsas. Priimti sprendimai protokoluojami.
40. Metodinės grupės kompetencija:
40.1. nustatyti grupės metodinės veiklos prioritetus, siejant juos su Progimnazijos metiniais ir strateginiais tikslais, rengti grupės metinės veiklos planus ir veiklos ataskaitas;
40.2. nagrinėti koncentro, srities ar dalyko ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo strategijų sėkmingumo ir tobulinimo klausimus;
40.3. nagrinėti dalykų ugdymo programas, aprobuoti mokomųjų dalykų teminius planus;
40.4. priimti sprendimus dėl naudojamų mokymo priemonių, vertinti jų veiksmingumą, teikti informaciją dėl aprūpinimo mokymo priemonėmis Progimnazijos nustatyta tvarka;
40.5. teikti siūlymus metodinės veiklos organizavimo klausimais metodinei tarybai, Progimnazijos direktoriui, pavaduotojams ugdymui, skyrių vedėjams, mokytojų tarybai.
41. Metodinių grupių pirmininkai sudaro metodinę tarybą nariai yra. Metodinei tarybai vadovauja metodinės tarybos narių išrinktas ir direktoriaus įsakymu patvirtintas asmuo. Jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
42. Metodinė taryba klausimus spendžia metodinės tarybos susirinkimų metu. Sprendimai priimami susitarimo ir (ar) balsavimo būdu (priklausomai nuo svarstomo klausimo). Balsuojant sprendimai priimami susirinkime dalyvaujančių tarybos narių balsų dauguma. Kiekvienas tarybos narys turi vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia metodinės tarybos pirmininko balsas. Priimti sprendimai protokoluojami.
43. Metodinės tarybos kompetencija:
43.1. planuoja ir aptaria ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones ir patirtį, sukaupiamą ugdymo procese), pritaiko jį mokinių individualioms reikmėms;
43.2. nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, inicijuoja pedagogikos naujovių diegimą Progimnazijoje, metodinių grupių bendradarbiavimą, gerosios pedagoginės patirties sklaidą, bendradarbiavimą su mokytojų asociacijomis, kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis, švietimo pagalbos įstaigomis;
43.3. prireikus vertina mokytojų metodinius darbus ir praktinę veiklą, nustato mokytojų kvalifikacijos kėlimo prioritetus, teikia metodinėms grupėms siūlymus dėl veiklos tobulinimo, Progimnazijos direktoriui – dėl turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo.
44. Vaiko gerovės komisija (toliau – Komisija) sudaroma vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais, reglamentuojančiais vaiko gerovės komisijų veiklą bendrojo ugdymo įstaigose.
45. Komisijos kompetencija:
45.1. remdamasi Progimnazijos turimais įsivertinimo ir kitais duomenimis reguliariai atlieka Progimnazijos mokymosi aplinkos, jos saugumo, Progimnazijos bendruomenės narių tarpusavio santykių ir kitų su vaiko gerove susijusių aspektų analizę;
45.2. rūpinasi pozityvaus Progimnazijos mikroklimato kūrimu ir teigiamų vertybių puoselėjimu, koordinuoja prevencijos ir intervencijos priemonių įgyvendinimą, teikia siūlymus Progimnazijos direktoriui dėl saugios ir mokymuisi palankios aplinkos užtikrinimo, vaikų socialinio ir emocinio ugdymo, prevencinių ir kitų programų įgyvendinimo, kitų su vaiko gerove susijusių aspektų;
45.3. organizuoja Progimnazijos bendruomenės švietimą vaiko teisių apsaugos, prevencijos, vaikų saviraiškos plėtojimo ir kitose vaiko gerovės srityse, rekomenduoja kvalifikacijos tobulinimo renginius vaikų socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo, kitose su vaiko gerove susijusiose srityse Progimnazijoje dirbantiems mokytojams;
45.4. gavusi tėvų (kitų atstovų pagal įstatymą) sutikimą, atlieka pirminį vaikų specialiųjų ugdymosi poreikių, kylančių ugdymo (-si) procese, įvertinimą, prireikus kreipiasi į pedagoginę psichologinę ar švietimo pagalbos tarnybą dėl vaikų specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo, specialiojo ugdymo ir (ar) švietimo pagalbos jiems skyrimo švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
45.5. organizuoja ir koordinuoja mokymo (-si) / ugdymo (-si), švietimo ar kitos pagalbos vaikui teikimą, tariasi su tėvais (kitais atstovais pagal įstatymą), mokytojais dėl jos turinio, teikimo formos ir būdų;
45.6. organizuoja ir koordinuoja švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, tvarko specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių apskaitą Progimnazijoje;
45.7. vykdo kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas.
46. Komisija yra nuolat veikianti. Pagrindinė Komisijos veiklos forma – posėdžiai. Eiliniai posėdžiai šaukiami 1–2 kartus per mėnesį. Prireikus gali būti šaukiami neeiliniai pasitarimai. Komisijos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė jos narių.
47. Komisijai vadovauja direktoriaus įsakymu paskirtas direktoriaus pavaduotojas ugdymui ar skyriaus vedėjas. Komisijos nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Komisijos narys turi vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.
V SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS SAVIVALDA
48. Progimnazijoje veikia šios savivaldos institucijos: Progimnazijos taryba, mokytojų taryba, mokinių taryba, Progimnazijos mokinių tėvų taryba, klasių mokinių tėvų komitetai.
49. Progimnazijos taryba – aukščiausia Progimnazijos savivaldos institucija, sudaryta iš mokinių, mokytojų, tėvų (kitų atstovų pagal įstatymą) ir vietos bendruomenės atstovų.
50. Progimnazijos taryba veikia pagal Progimnazijos tarybos nuostatus. Progimnazijos tarybos sudėtį tvirtina Progimnazijos direktorius.
51. Progimnazijos tarybos nuostatus tvirtina Progimnazijos taryba. Progimnazijos tarybos nuostatai gali būti keičiami ar papildomi Progimnazijos tarybos nutarimu absoliučia Progimnazijos tarybos narių balsų dauguma.
52. Progimnazijos tarybą sudaro 15 narių: 5 asmenys, atstovaujantys mokytojams, 5 asmenys, atstovaujantys tėvams (kitiems atstovams pagal įstatymą), 3 asmenys, atstovaujantys mokiniams (patariamojo balso teise), 2 asmenys, atstovaujantis vietos bendruomenei.
53. Mokytojus į Progimnazijos tarybą renka slaptu balsavimu mokytojų taryba. Tėvus (kitus atstovus pagal įstatymą) į Progimnazijos tarybą renka Progimnazijos mokinių tėvų taryba. Du mokinius į Progimnazijos tarybą renka mokinių taryba iš 6–8 klasių mokinių (bent vienas iš jų turi būti ne aštuntos klasės mokinys), mokinių tarybos prezidentas tampa Progimnazijos tarybos nariu iš karto. Vietos bendruomenės atstovus iš seniūnijos seniūno, Progimnazijos savivaldos institucijų, Progimnazijos administracijos pasiūlytų kandidatų renka Progimnazijos mokytojų taryba.
54. Progimnazijos taryba renkama 1 kadencijai 2 metams. Likus ne mažiau kaip dviem mėnesiams iki Progimnazijos tarybos kadencijos pabaigos skelbiami nauji Progimnazijos tarybos rinkimai. Jeigu Progimnazijos taryboje tampa mažiau narių nei nustatyta šiuose Nuostatuose, renkami nariai tik į laisvas vietas, laikotarpiui iki pareigas pradėjusios Progimnazijos tarybos kadencijos pabaigos.
55. Pasibaigus Progimnazijos tarybos kadencijai, Progimnazijos taryba baigia savo veiklą ir perduoda savo įgaliojimus naujai išrinktai Progimnazijos tarybai. Iki šių nuostatų įsigaliojimo išrinkti Progimnazijos tarybos nariai tęsia savo veiklą iki Progimnazijos tarybos kadencijos pabaigos.
56. Asmenys į Progimnazijos tarybą gali būti renkami ne daugiau kaip 2 kadencijoms iš eilės. Pasibaigus Progimnazijos tarybos nario 2 metų kadencijai, jo įgaliojimai nutrūksta, jei jis nėra išrenkamas kitai kadencijai.
57. Nutrūkus Progimnazijos tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, į jo vietą išrenkamas naujas narys, atstovaujantis tėvams (kitiems atstovams pagal įstatymą), mokytojams, mokiniams arba vietos bendruomenei, priklausomai nuo to, kuriai grupei atstovavo buvęs Progimnazijos tarybos narys iki veikiančios Progimnazijos tarybos kadencijos pabaigos.
58. Progimnazijos tarybai vadovauja pirmininkas. Pirmininką renka ir atšaukia Progimnazijos tarybos nariai pirmojo Progimnazijos tarybos posėdžio metu slaptu balsavimu.
59. Progimnazijos tarybos narį gali atšaukti juos išrinkusios Progimnazijos bendruomenės grupės. Į atšaukto nario vietą išrenkamas naujas narys iki veikiančios Progimnazijos tarybos kadencijos pabaigos.
60. Progimnazijos tarybos dokumentus tvarko Progimnazijos tarybos sekretorius, išrenkamas iš Progimnazijos tarybos narių atviru balsavimu posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.
61. Progimnazijos tarybos posėdis teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami visų dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po
lygiai, lemiamas Progimnazijos tarybos pirmininko balsas. Vadovaujantis Progimnazijos tarybos nuostatais nariai gali balsuoti elektroniniu paštu.
62. Progimnazijos tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip du kartus per pusmetį.
63. Pirmąjį Progimnazijos tarybos posėdį šaukia Progimnazijos direktorius, kitus posėdžius šaukia ir organizuoja Progimnazijos tarybos pirmininkas, jo nesant – Progimnazijos tarybos pirmininko pavaduotojas. Apie posėdžio laiką ir vietą elektroniniu paštu ar SMS skelbiama ne vėliau, kaip prieš 14 kalendorinių dienų. Elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas atsiunčiama posėdžio darbotvarkė, medžiaga, siūlomi sprendimai.
64. Progimnazijos tarybos posėdžiai privalomai šaukiami, kai to reikalauja ir pateikia priimti siūlomus sprendimus Progimnazijos direktorius arba trys ar daugiau tarybos narių. Posėdžiai gali būti organizuojami ir nuotoliniu būdu.
65. Į Progimnazijos tarybos posėdžius gali būti kviečiami dalyvauti be balso teisės kitų Progimnazijos savivaldos institucijų atstovai, Progimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai, mokytojai, kiti Progimnazijos darbuotojai, mokinių tėvai (kitų atstovų pagal įstatymą) ir kiti asmenys.
66. Progimnazijos tarybos kompetencija:
66.1. užtikrina Progimnazijos bendruomenės grupių (direktoriaus, direktoriaus pavaduotojų ugdymui, mokytojų, mokinių bei tėvų) bendradarbiavimą, Progimnazijos ir visuomenės bendradarbiavimą, telkia Progimnazijos bendruomenę Progimnazijos uždaviniams spręsti, ugdo ir plėtoja Progimnazijos kultūrą;
66.2. nustato Progimnazijos veiklos strategijos gaires, pagrindines veiklos kryptis, kultūrinę ir tradicijų specifiką;
66.3. pritaria Progimnazijos metiniam veiklos planui, strateginiam planui, Progimnazijos darbo tvarkos taisyklėms, Progimnazijos veiklos reglamentui, derina ugdymo planą;
66.4. kiekvienais metais vertina Progimnazijos direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;
66.5. teikia Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai siūlymus dėl Progimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo būdų ir formų;
66.6. teisės aktų nustatyta tvarka renka mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų atestacijos komisijos narius;
66.7. esant poreikiui pateikia direktoriui išvadas dėl Progimnazijoje kylančių vidinių ginčų, incidentų ar kitų įvykių.
66.8. analizuoja ūkinę, finansinę veiklą, teikia pasiūlymus Progimnazijos pajamų ir išlaidų sąmatai, direktoriaus prašymu tvirtina sąmatos projektą;
66.9. svarsto nebiudžetinių lėšų kaupimo Progimnazijos sąskaitoje galimybes, tvirtina jų paskirstymo ir panaudojimo kryptis ir sąmatas;
66.10. svarsto Progimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus;
66.11. sprendžia kitus klausimus, kurie nepriskiriami kitų Progimnazijos savivaldos institucijų ar Progimnazijos direktoriaus kompetencijai.
67. Progimnazijos taryba už savo veiklą atsiskaito kartą per metus jos narius rinkusioms bendruomenės grupėms: tėvai (kiti atstovai pagal įstatymą) – tėvų (kitų atstovų pagal įstatymą) susirinkime, mokytojai – mokytojų tarybos posėdyje, mokiniai – mokinių susirinkime, vietos bendruomenės atstovai – grupėms, kurios juos delegavo.
68. Progimnazijos tarybos atsiskaitymo formas ir būdus nustato Progimnazijos taryba.
69. Progimnazijos taryba paleidžiama:
69.1. reikalaujant 2/3 Progimnazijos tarybos narių;
69.2. daugiau kaip 2/3 narių netekus įgaliojimų;
69.3. likviduojant Progimnaziją.
70. Pedagoginių darbuotojų profesiniai ir bendrieji ugdymo klausimai sprendžiami mokytojų taryboje.
71. Mokytojų tarybą sudaro Progimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Progimnazijoje dirbantys mokytojai, visuomenės sveikatos priežiūros specialistas, psichologas, socialinis pedagogas, specialusis pedagogas, logopedas, bibliotekininkas, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
72. Mokytojų tarybai vadovauja Progimnazijos direktorius, jo nesant – Progimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
73. Mokytojų tarybos dokumentus pagal dokumentacijos planą ir dokumentų valdymo taisykles tvarko mokytojų tarybos sekretorius, išrenkamas atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių asmenų balsų dauguma.
74. Mokytojų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų narių balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendžiamasis balsas priklauso mokytojų tarybos pirmininkui.
75. Eiliniai mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą ar pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
76. Į mokytojų tarybos posėdžius gali būti kviečiami kitų Progimnazijos savivaldos institucijų atstovai, kiti asmenys. Jie turi patariamojo balso teisę.
77. Mokytojų tarybos kompetencija:
77.1. inicijuoja Progimnazijos kaitos procesus, teikia siūlymus Progimnazijos tarybai ir Progimnazijos direktoriui ir (ar) direktoriaus pavaduotojams.
77.2. dalyvauja planuojant Progimnazijos veiklą;
77.3. svarsto mokymo programų įgyvendinimą, ugdymo ir mokymo rezultatus;
77.4. aptaria skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo ir mokymo programas, metodus;
77.5. analizuoja mokinių krūvius, nepažangumo ir nelankymo priežastis;
77.6. aptaria švietimo reformos įgyvendinimo ir pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojų pedagoginės ir dalykinės kompetencijos ugdymo galimybes;
77.7. priima nutarimus vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais bendraisiais ugdymo planais ir kitais norminiais teisės aktais;
77.8. sprendžia mokinių kėlimo į aukštesnę klasę klausimus;
77.9. deleguoja atstovus į Progimnazijos tarybą;
77.10. slaptu balsavimu tvirtina du vietos bendruomenės atstovus į Progimnazijos tarybą;
77.11. svarsto neformaliojo švietimo organizavimą;
77.12. vertina Progimnazijos vadovų (Progimnazijos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojų, skyriaus vedėjų) veiklą, pareikšdama nuomonę apie jų kompetencijas;
77.13. teikia Progimnazijos direktoriui, direktoriaus pavaduotojams ugdymui, skyriaus vedėjams atestacijos komisijai siūlymus dėl mokytojų kvalifikacijos kėlimo;
77.14. analizuoja, kaip Progimnazija vykdo veiklos ir ugdymo planus;
77.15. svarsto ir teikia Progimnazijos tarybai pritarti ugdymo planui ir darbo tvarkos taisyklėms.
78. Mokinių taryba yra nuolat veikianti mokinių savivaldos institucija, atstovaujanti visiems Progimnazijos mokiniams. Mokinių tarybą sudaro mokinių tarybos prezidentas, savo norą mokinių taryboje dalyvauti išreiškę mokiniai, klasių seniūnai.
79. Mokinių taryba veikia vadovaudamasi Progimnazijos tarybos patvirtintais mokinių tarybos nuostatais.
80. Mokinių tarybos prezidentą vieneriems metams slaptu balsavimu renka 5–8 klasių mokiniai. Mokinių tarybos sudėtį tvirtina Progimnazijos direktorius.
81. Mokinių tarybos susirinkimus šaukia ir organizuoja mokinių tarybos prezidentas, jo įgaliotas asmuo ar viceprezidentas. Susirinkimai šaukiami ne rečiau kaip kartą per mėnesį, susirinkimai protokoluojami. Sprendimai priimami susirinkime dalyvaujančių narių balsų dauguma.
82. Mokinių tarybos kompetencija:
82.1. pagal kompetenciją inicijuoja ir organizuoja neformalųjį mokinių ugdymą, laisvalaikį, socialinę veiklą ir paramą;
82.2. priima sprendimus dėl mokinių pasitarimų, susirinkimų, konferencijų ar kitokių sambūrių sušaukimo;
82.3. bendradarbiauja su Progimnazijos direktoriumi, savivaldos institucijomis, socialiniais partneriais, kitų mokyklų mokinių savivaldos institucijomis;
82.4. inicijuoja mokinių elgesio taisyklių kūrimą ir svarstymą;
82.5. padeda organizuoti prevencinę veikla;
82.6. bendradarbiauja su klasių seniūnais, telkia juos bendrai veiklai;
82.7. deleguoja du atstovus į Progimnazijos atstovus;
82.8. siūlo vietos bendruomenės atstovus į Progimnazijos tarybą;
82.9. vykdo kitas mokinių tarybos nuostatuose numatytas funkcijas.
83. Progimnazijoje veikia klasių mokinių tėvų komitetai, kuriuos kiekvienų mokslo metų pradžioje klasės mokinių tėvai renka balsų dauguma savo susirinkime, kurį organizuoja klasės vadovas.
84. Klasės mokinių tėvų komitetą sudaro ne mažiau kaip du nariai. Klasės tėvų komitetui vadovauja klasės komiteto pirmininkas, išrinkamas tėvų susirinkime kiekvienų mokslo metų pradžioje.
85. Klasių mokinių tėvų komitetai, bendraudami su klasių vadovais, padeda spręsti klasės veiklos ir mokinių ugdymo klausimus: aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos apie vaikus gavimo klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, teikia siūlymus Progimnazijos tarybai, tėvų tarybai ir direktoriui.
86. Klasės mokinių tėvų komitetas sprendimų nepriima. Jis reguliariai bendrauja su klasės vadovu, prireikus inicijuoja klasės tėvų komiteto ir klasės vadovo susitikimą, visų klasės tėvų kontaktinį ar virtualų susirinkimą, kuriame sprendimai priimami paprasta balsų dauguma.
87. Progimnazijos mokinių tėvų taryba sudaroma iš visų klasių tėvų susirinkimų deleguotų atstovų – klasių komitetų pirmininkų arba juos pavaduojančių asmenų. Progimnazijos mokinių tėvų taryba veikia vadovaudamasis Progimnazijos tarybos patvirtintais Progimnazijos tėvų tarybos nuostatais.
88. Progimnazijos mokinių tėvų tarybos susirinkimas gali būti šaukiamas Progimnazijos mokinių tėvų tarybos pirmininko ar direktoriaus iniciatyva, taip pat ne mažiau penktadalio Progimnazijos mokinių tėvų tarybos narių reikalavimu.
89. Progimnazijos mokinių tėvų tarybos kompetencija:
89.1. nagrinėja klasių problemas ir pasiūlymus, juos apibendrina ir teikia pasiūlymus Progimnazijos administracijai ir tarybai;
89.2. padeda organizuoti Progimnazijos renginius;
89.3. deleguoja atstovus į Progimnazijos tarybą;
89.4. siūlo vietos bendruomenės atstovus į Progimnazijos tarybą;
89.4. vykdo kitas Progimnazijos mokinių tėvų tarybos nuostatuose numatytas funkcijas.
90. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo ir kitais mokiniams ir jų tėvams (kitiems atstovams pagal įstatymą) aktualiais klausimais Progimnazijos direktorius pagal poreikį organizuoja Progimnazijos mokinių tėvų tarybos ir mokinių tarybos vadovų pasitarimus.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
91. Progimnazijos darbuotojai priimami į darbą ir atleidžiami iš darbo ir jų vertinimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo santykius.
92. Progimnazijos direktorius, pavaduotojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai kvalifikaciją tobulina, o pedagogai atestuojami švietimo ir mokslo ministro patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka.
93. Darbuotojų darbo užmokestis nustatomas, keičiamas ir skaičiuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais darbo teisės aktais bei remiantis galiojančioje kolektyvinėje darbo sutartyje (jei tokia yra sudaryta Progimnazijoje) sulygtomis sąlygomis.
94. Progimnazijos darbuotojų atlyginimas už darbą mokamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytomis sąlygomis ir tvarka.
VII SKYRIUS
PROGIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,
FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR PROGIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
95. Progimnazija valdo patikėjimo teise perduotą Vilniaus miesto savivaldybės turtą, jį naudoja ir juo disponuoja Lietuvos Respublikos įstatymų, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
96. Progimnazijos lėšos ir turtas:
96.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Vilniaus miesto savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
96.2. pajamos už teikiamas paslaugas;
96.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitais teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
96.4. fizinių ar juridinių asmenų neatlygintinai perduotas ilgalaikis ir kitas turtas, naudotinas ir reikalingas progimnazijos veiklai ir kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.
97. Lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
98. Progimnazijos buhalterinę apskaitą ir finansines operacijas atlieka Vilniaus miesto savivaldybės biudžetinė įstaiga „Biudžetinių įstaigų buhalterinė apskaita“.
99. Progimnazijos veiklos priežiūrą atlieka Vilniaus miesto savivaldybės vykdomoji institucija teisės aktų nustatyta tvarka, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.
100. Progimnazijos finansinės veiklos kontrolę vykdo Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įgaliotos institucijos ir savininkas. Progimnazijos valstybinį auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė. Progimnazijos veiklos ir išorės finansinį auditą atlieka Vilniaus miesto savivaldybės kontrolierius (Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba). Progimnazijos vidaus auditas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
101. Progimnazija turi oficialią interneto svetainę, atitinkančią Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus. Informacija visuomenei apie Progimnazijos veiklą ir Progimnazijos ataskaitų rinkiniai yra teikiami Progimnazijos interneto svetainėje.
102. Pranešimai, kuriuos remiantis Lietuvos Respublikos teisės aktais ar šiais nuostatais reikia paskelbti viešai, skelbiami valstybės įmonės Registrų centro elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“. 103. Progimnazijos nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija.
104. Progimnazijos nuostatų pildymo ar keitimo iniciatyvos teisę turi Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiosios institucija, Progimnazijos direktorius ir Progimnazijos taryba.
105. Progimnazija reorganizuojama, likviduojama pertvarkoma ar vykdoma Progimnazijos struktūros pertvarka Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.