Pavasarį atbunda ne tik gamta, bet pagausėja ir įvairiausių projektų. Mokykloje esantis „FabLab“ (angl. Fabrication Laboratory) kabinetas, skirtas mokymuisi integruojant kasdienes dalykines veiklas su progresyviomis XXI a. technologijomis, ūžia kaip bičių avilys.
Šį kartą jame savo idėjas įgyvendinti nutarė technologijų mokytoja Aistė Motiejūnaitė kartu su gamtos ir žmogaus bei biologijos mokytoja metodininke Angele Pajediene. Šis 3D projektas „Ląstelės modelis“ buvo įgyvendintas dirbant su 6a, 6b, 6c klasėmis.
Pamokų metu vaikai analizavo augalinės ir gyvulinės kilmės ląsteles, jų sandarą. Pasitelkdami „FabLab“ dirbtuvių įrangą, mokiniai sumodeliavo 3D ląstelių modelius, kuriuos atspausdino specialiais 3D spausdintuvais. Taip pat kūrybos procesui panaudojo ir vektorinės grafikos programą „Inkcape“ bei kitas priemones, kurias išpjovė lazerio pagalba.
Anot mokytojos Angelės Pajedienės, projektas yra vertingas tuo, kad mokiniai ne tik mokėsi augalinės bei gyvūninės ląstelės sandaros, bet patys modeliavo maketą, ir galiausiai, paruošė metodinę padalomąją medžiagą kitoms kartoms, kadangi šie modeliai ilgaamžiai.
Mokytoja Aistė Motiejūnaitė pasakojo, jog sunkiausia buvo išmokyti vaikus naudotis modeliavimo programomis pirmą kartą, tačiau perpratę labai greitai įveikė pirmąsias užduotis. Mokiniai galėjo rinktis, kokią ląstelę jie darys – ar 3D, ar vektorinį modelį, kurį pjaus lazeriu. Kad būtų įdomiau, mokiniai kūrė ląstelės metodinę medžiagą kaip dėlionę, nes naudingiau matyti ne tik ląstelės dalis, bet ir patiems sudėlioti dalių pavadinimus.
Mokytoms buvo iššūkis nuolatos sužiūrėti, ar nieko netrūksta, ar visur tiksliai yra pažymėtos lazerio pjovimo linijos, tad pasitaikydavo situacijų, kai mokiniai išpjaudavo ne tas linijas, kurių reikia, ir reikėdavo visą pjovimo procesą atlikti iš naujo, tačiau klaida juk geriausias tobulėjimo sąlyga, tiesa?