Išgirdau – užmiršau, pamačiau – įsiminiau, padariau – išmokau. (Kinų patarlė)
Ar galima pratęsti jau nebereikalingų, išmetamų daiktų gyvenimą? Ar daiktai, kuriuos žmonės dažnai laiko šiukšlėmis, gali būti puikiais ištekliais ugdant vaikų sąmoningumą ir kūrybiškumą? Ar įmanoma keliauti po svečias šalis net ir griežtomis visuotinio karantino sąlygomis?
Ieškodami atsakymų į šiuos klausimus nutarėme organizuoti ir įgyvendinti ilgalaikį projektą „Žemėlapis iš džinsų. Darbeliai iš antrinių žaliavų”. Projekto tikslas – iš antrinių žaliavų – nenešiojamų džinsų, pagaminti pasirinktos šalies žemėlapį ir originaliai pristatyti klasės draugams įdomiausius faktus apie ją. Mokiniai entuziastingai įsitraukė į šią veiklą ir mokytojų palaikomi ėmėsi darbo: pasiskirstė komandomis, pasirinko jiems patraukliausią šalį, naudojo įvairius informacijos paieškos būdus, sistemino ir užrašinėjo surinktus duomenis, kirpo, siuvo, dažė, klijavo džinsus.
Projektines veiklas vykdėme spalio mėnesį. Galutinį rezultatą – žemėlapius ir jų priedus – mokiniai pristatinėja lapkričio penktadieniais. Tomis dienomis 4 l klasėje vyksta integruotos lietuvių kalbos ir dailės bei technologijų pamokos. Džiaugiamės jau pristatytais informatyviais ir originaliais Prancūzijos, Norvegijos, JAV žemėlapiais. Netradicinės, mokinių įvaldytos ir visiems patrauklios pristatymų formos – ,,Power Point” prezentacijos, ,,Kahoot!”, viktorinos, filmuotos šeimos albumų kelionių medžiagos panaudojimas, kryžiažodžiai, tradicinės šalių vaišės sukuria ypatingą atmosferą ir visus mus maloniai nuteikia pažintinei kelionei po Europos ir Amerikos šalis. Dėkojame jau atsiskaičiusiems mokiniams ir nekantriai laukiame turiningos virtualios kelionės po saulėtąją Bulgariją!
Pradinių klasių vyresnioji mokytoja Regina Stasiūnienė