Kokie įnamiai apsigyveno „FabLab“ kabinete?

Ne paslaptis, kad nuo 2020m. mūsų mokykloje (Centro skyriuje) veikia tikrų tikriausias XXI a. kabinetas – „FabLab“ (angl. Fabrication Laboratory), kuriame galima rasti lazerinių pjaustiklių, programuojamų frezavimo staklių (CNC) bei 3D spausdintuvų, robotikos rinkinių ir kitų įdomių priemonių. Mokytojai, dažniausiai dirbantys šioje laboratorijoje, džiaugiasi, kad mokiniai tiesiog veržte veržiasi ten ką nors sukonstruoti, išrasti ar išmėginti. „FabLab“ puikiai pasitarnauja tarpdalykinių pamokų įgyvendinimui.

Viena iš tokių pamokų – neseniai vykusi 6 kl. integruota gamtos mokslų ir technologijų pamoka, skirta nagrinėti įnamių temą. Jos organizavimu bei įgyvendinimu rūpinosi technologijų mokytojai S. Grigelis, R. Baltrušaitienė bei gamtos ir žmogaus dalyko mokytojas K. Grinkevičius.

Pamoka prasidėjo trumpa istorija: Naktį, kai miegame, mūsų namuose ima virti kitas gyvenimas. Iš savo slėptuvių ir urvelių išlenda įvairių gyvių ir jie ima šeimininkauti. Būtų keista, jei niekada namuose nebūtume girdėję pelių krebždesio arba neužtikę tarakonų šeimynėlės, užkandžiaujančios ant stalo paliktais maisto trupinukais. Ir kaip miela akiai, kai spintoje vietoje nusibodusio vilnonio megztinio randi tarsi naujo dizaino, dailiomis skylutėmis kandžių patobulintą kūrinį. Šie gyviai mums primena, kad savo namuose gyvename ne vieni.

Plušėdami „FabLab“ kabinete mokiniai pasigamino originalių, įnamių – pelių, vorų, tarakonų – pavidalo muliažų. Gamtos ir žmogaus pamokos metu, vadovaudamiesi įnamių pavyzdžiu, mokiniai prisiminė organizmų mitybos ryšių grandines, o taip pat mokiniai pristatė sukurtą pasirinkto įnamio vaizdinę priemonę bei jo aprašą, aptarė biologinius ypatumus bei gyvenimo būdą, atliko kitų kūrybinių užduočių ir įsivertino tiek dalykines, tiek bendrąsias kompetencijas.

Šių pamokų metu siekta išplėsti technologijų bei gamtos ir žmogus dalykų integravimo galimybes, puoselėti mokinių kūrybinę vaizduotę, o taip pat skatinta domėtis savo gyvenamąja aplinka. Tokios integruotos pamokos yra mūsų mokyklos kasdienybė. Kodėl? Kadangi pats kūrybinis procesas bei rezultatai džiugina tiek mokinius, tiek mokytojus. Nors pedagogams susiderinti darbo metodiką, vizijas, dalyko turinį ir esminius skirtumus visada yra iššūkis ir proga išeiti iš komforto zonos. Tačiau, kas sakė, kad kokybė yra pasiekiama renkantis paprasčiausius kelius?

Skip to content