Priimame iššūkius – kiekvienas vaikas ugdymo procese

Spalio 29 d. Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijoje vyko konferencija „Įtraukusis mokymas“. Pranešėjai iš Juodšilių „Šilo“, Abraomo Kulviečio klasikinės, Rukainių gimnazijų, „Šviesos“ pradinės mokyklos, VGTU inžinerijos licėjaus, „Watansu“ stovyklos, BMK informacinių technologijų kompanijos pateikė vertingos informacijos, pasidalino savo sėkmės istorijomis apie tai tai, kaip galima padėti mokytis visiems pagal galimybes.

 Mokytojai išmoko pasidaryti vadinamasias skaitymo linijuotes. Tai storesnis popieriaus lapas, kurio viduryje iškirptas siauras pailgintas stačiakampis. Vaikai, kurie turi skaitymo sutrikimų, uždėję linijuotę ant teksto uždengia visas tuo metu neskaitomas eilutes, išskyrus tą, kuri yra iškirptame stačiakampyje. Tokiu būdu vaikams paprasčiau skaityti, eilutės nesilieja tarpusavyje, nes dauguma yra uždengtos. Belieka įveikti tik iškirptame stačiakampyje esančius žodžius. 

Dar viena pasiūlyta naujovė – kiekvienam vaikui sudarytas pamokos planas. Ant lapelio  užrašomas tema, užduotys, kiek laiko joms skirta. Mokinys lapelį turi su savimi, todėl aiškiai žino jam iškeltus tikslus. Nors iš pradžių gali atrodyti, kad tai užims daug laiko, vis dėlto, mokytojos, naudojančios šią priemonę, sako, kad taip galima paprasčiau paskirstyti vaikams užduotis pagal gabumus, moksleiviai iš karto atėję žino, ką turės atlikti ir įsiminti. Taigi sutaupoma pamokos laiko ir galima konstruktyviau viską atlikti. 

Konferencijos metu taip pat kalbėta ir apie jaukios aplinkos kūrimą. Pradinių klasių mokytojai skatinami įsirengti poilsio kampelius, vyresniųjų – mokiniams pasiūlyti išbandyti garsą slopinančias ausines ar stalų pertvaras, jei pamokų metu jie nori labiau atsiriboti nuo išorinio pasaulio. 

Svarbiausias konferencijos akcentas – būti atviriems ir pritaikyti gautas žinias. Mokytis gali visi vaikai, tik kai kuriems reikia nutiesti kitokį kelią į žinias.