STREAM projektas „Literatūros personažo kambarys“

Gruodžio 16d. mūsų mokyklos Centro skyriaus aštuntokai kartu su lietuvių kalbos mokytoja Ineta Pulkauninke, technologijų mokytojais Aiste Motiejūnaite bei Sauliumi Grigeliu rinkosi ne į įprastas pamokas, o į aktų salę, kur vyko baigiamasis STREAM (Science, Technology, Reading, Engineering, the Arts, Mathematics) projekto darbų pristatymas.

8kl. mokiniai net šešias savaites per lietuvių kalbos bei technologijų pamokas kūrė, klijavo matavo, lipdė, mezgė, filmavo, skaitė, rašė, planavo bei repetavosi savo viešąsias kalbas. Projekto tikslas –dirbant grupėse sukurti literatūros personažo (pagal V. Šekspyro dramą „Romeo ir Džuljeta“) kambario maketą, remiantis tvarumo idėjomis, darbo rezultatus pristatyti viešai (dalyvaujant visoms aštuntoms klasėms), reflektuoti savo patirtį.

„Projekto veikla mokiniams jau nuo pirmųjų pamokų buvo kelianti iššūkių – reikėjo dirbti iš anksto sudarytose mokymosi grupės, teko planuoti savo laiką, patirti nesėkmių ir galiausiai sukaupus visą drąsą užlipti į sceną ir pristatyti savo veiklos rezultatus pilnutėlėje žiūrovų salėje – tai yra tikrai daug paaugliams, tačiau jie puikiai susitvarkė,“ – pasakojo projekto idėjos sumanytoja mokytoja Ineta Pulkauninkė.

Mokiniai pristatymo metu dalinosi pačiomis įvairiausiomis savo patirtimis, dauguma įvertino, jog šis projektas pareikalavo nemažai susitelkimo bei kantrybės: „Mes išmokome dirbti kaip viena komanda ir supratome, kad baigsime darbą ne tuomet, kai būsime pavargę, o kai būsime PABAIGĘ,“ – savo pamąstymais dalijosi 8c kl. mokinys Armandas Bukelskis.

Projekte mokiniai žingsnis po žingsnio siekė savo tikslo. Pirmiausia teko grupėse išsigryninti darbo idėją: kokio personažo kambarį kurs ir kodėl būtent šį personažą pasirinko. Šiam tikslui mokiniai buvo skatinami susikurti minčių žemėlapius pasirinktam personažui išanalizuoti – koks jis/ji – ką mėgsta, ko nemėgsta, kaip tai galėtų atsispindėti kuriant kambario dizainą, dydį, kokie daiktai jame turėtų būti, kokios spalvos, faktūros, kvapas ir pan. Po to reikėjo pasiskirstyti grupėje vaidmenimis – kas už ką gali būti atsakinga(s), susitarti, kokių priemonių reikės atsinešti į technologijų pamoką.

„Mūsų kambarys yra Kapulečių šeimos rūsys, kuriame tragiškai žuvo Romeo ir Džuljeta. Konstruoti šį kambarį mes iš karto sugalvojome, nes jame atsitikę įvykiai labiausiai įsiminė. Visų pirma –  karstas – jame prieš mirtį gulėjo Džuljeta. Jis yra vienas svarbiausių indikatorių, kad tai yra rūsys, kuriame žuvo du jaunuoliai. Aišku, turbūt, dėmesį atkreipia didelis voras kraujo baloje; jis skirtas dar aiškiau pasufleruoti šios scenos šiurpumą, “ – savo darbą apibūdino 8a kl. mokiniai Grytė Kučinskaitė, Kajus Kucovas ir Unė Barcevičiūtė.

Praktinė dalis – kambario maketo kūrimas – buvo gana ilga. Ją prižiūrėjo ir mokinius nuolat konsultavo mokytojai Saulius Grigelis ir Aistė Motiejūnaitė. Pedagogai džiaugėsi, jog aštuntokai dirbo ganėtinai savarankiškai, nors pasitaikė ir nemalonių situacijų, kurias teko spręsti, pvz.: beveik baigto kambario sienos suknežo, nes buvo apsiskaičiuota su maketo konstrukcijos patvarumu, tad teko perdaryti iš naujo; buvo ir taip, jog mokiniai atėję darbuotis neberado savo sukurtų maketo detalių – kita grupė tyčia ar netyčia jas buvo „pasiskolinę“ ir integravę į savo kuriamą darbą.

Renginio metu mokiniai kalbėjo apie savo darbus su meile, buvo galima pastebėti ne tik į savo klasės, bet ir kitų aštuntokų talentus, darbštumą, kūrybišką požiūrį. „Mane labiausiai apstulbino nestandartinės detalės: mažai žinomo personažo Samsono kambarys, ant maketo sienų integruoti žymiausių Renesanso laikotarpio paveikslai, vaistininko darbo kambarys buvo ne tik gražus, įdomus pažiūrėti, bet jame karaliavo kvapiosios esencijos – jį patyrinėti galėtų ir regėjimo negalią turintys žiūrovai, kai kurie mokiniai labai detaliai įsiskaitė į tekstą ir kambaryje įmontavo mažytį akvariumą su vėžliais,“ – džiaugėsi mokytoja Ineta Pulkauninkė.

„Buvo rimtai pasižiūrėta į tvarumo idėją – skatinome mokinius panaudoti kiek įmanoma daugiau žaliavų, kurių galima rasti namų palėpėse, pas močiutes ar technologijų kabineto lobynuose, “ – minėjo mokytoja Aistė Motiejūnaitė.

„Mokiniai rinkosi labai įvairias medžiagas, nemažai detalių buvo pagaminta iš medžio – kai kurie apsisprendė baldus spausdinti mokyklos FabLab su 3D spausdintuvu. Gana gerai išėjo, “ – pastebėjo mokytojas Saulius Grigelis.

Pasiklausyti aštuntokų projekto pristatymų buvo atėjęs ir mokyklos direktorius Rimantas Remeika. Gavęs progą pasisakyti, nuoširdžiai pagyrė vaikus, minėjo besijaučiąs kaip kokiame architektūros studentų darbų gynime.

Po ilgos ir varginančios, tačiau įspūdžių kupinos dienos mokiniai reflektavo savo veiklą, patirtį, įvertino bei įsivertino kitų mokinių sukurtus darbus, negailėjo pagyrimų. Smagu, kad viso renginio metu vyravo draugiška savitarpio palaikymo atmosfera. Atrodo, kad mūsų aštuntokai penktadienį pro mokyklos duris išėjo gerokai paaugę.  Taip pat tikėdamiesi, kad ateityje jų lauks ir daugiau tokių įvairiapusiškų projektų (užuomina mokytojams!).

Maketų paroda eksponuojama Centro skyriuje tarp antro ir trečio aukšto, laiptinės zonoje.

Darbus ir jų aprašymus galite apžiūrėti ir virtualiai: https://padlet.com/inetazymanciute/fbq18uq4w6by0am2

Skip to content