Mokslo metams įgavus pagreitį, mūsų mokykloje tapo įprasta paminėti Tarptautinę Europos kalbų dieną ir mokinius įsitraukti į integruotus kalbų bei menų projektus. Apie šios tradicijos prasmę bei vertę sutiko plačiau papasakoti anglų kalbos mokytojos Milda Karčiauskienė, Simona Dainauskienė bei projektinėje veikloje dalyvavusios mokinės – Milda Strazdaitė (8b) bei Kotryna Simona Stankutė (8c).
Nemažai patirties rengiant Europos kalbų savaitės užsiėmimus turinti mūsų mokyklos anglų kalbos mokytoja Milda Karčiauskienė pasakojo: „Šios projekto esmė yra padidėti vaikams suvokti kalbų įvairovę, kiekvienos kalbos svarbą, savitumą ir grožį. Ilgainiui mūsų mokykloje Europos kalbų DIENA tapo SAVAITE! Pastebėjome, kad vaikams labai patinka įvairūs integruoti kūrybiniai darbai. Stengiamės, kad mokiniai savo iniciatyva (dirbdami porose ar grupelėse) surastų tam tikrų kalbos atspalvių, kultūros niuansų. Globalaus pasaulio akivaizdoje svarbiausia yra vaikams atskleisti, jog vertinga mokėti kelias užsienio kalbas! Tad šios integruotos kalbų savaitės metu anglų kalbos pamokose vaikai pradeda kalbėti ir vokiškai, ir rusiškai ar net prancūziškai. Sukuriame visapusiškai palaikančią kūrybinę terpę, nestabdome, nedraudžiame netikėtų saviraiškos būtų, anaiptol – pristatant projektus raginame vartoti kelias kalbas. Tai sustiprina vaikų norą ieškoti ko nors originalesnio, įsitraukimą bei iniciatyvumą.“
Tiesa, kai kurie mokiniai dalyvauja šiame projekte nebe pirmą kartą, tad yra išbandę ne vieną skirtingą kūrybinį metodą. 8b kl. mokinė Milda Strazdaitė dalijosi tokiais įspūdžiais: „Šiais metais mano komanda kūrė kelis skirtingus projektus apie Lietuvą. Gal iš pirmo žvilgsnio atrodo labai nuobodu rašyti apie savo šalį, tačiau norėjome kalbėti apie ją iš dviejų skirtingų kalbų perspektyvos. Supratome, kokios gi panašios gali būti kalbos tarpusavyje. Mūsų idėja buvo atskleisti, kuo lietuvių kalba yra ypatinga, kokią įtaką kalba daro tautai, taip pat apibūdinome ir kraštovaizdį. Manau, kad visų grupių pristatymai buvo saviti ir unikalūs, tačiau labiausiai man patiko bendraklasių pristatymas apie Prancūziją. Šio projekto metu išmokau įvertinti kalbos dovaną, pamačiau kokios jos visos gali būti skirtingos, taip pat ir panašios.“
O štai 8c kl. mokinė Kotryna Simona Stankutė pasakojo: „Projektas, kurį aš pasirinkau šiais metais, buvo didelis plakatas, pristatantis italų kalbą. Dirbau kartu su savo anglų kalbos pogrupio klasiokais. Mūsų idėja buvo paprasta – norėjome pristatyti italų kalbą, pasitelkdami kelias populiariausias frazes – „Labas“, „Kuo tu vardu?“, „Malonu susipažinti“, „Man yra _ metų“, „Atsiprašau“, „Ačiū“. Plakatą taip pat išpuošėme Italiją reprezentuojančiais dalykai (pica, Pizos bokštu, vėliava ir pan). Džiaugiuosi, jog rezultatas išėjo tvarkingas bei informatyvus“.
Pirmą kartą Europos kalbų savaitės renginiuose su mokiniais dalyvavusi anglų kalbos mokytoja Simona Dainauskienė atkreipė dėmesį, jog dauguma mokinių rinkosi vaizduoti su šalių kultūra susijusius tipinius simbolinius – architektūrą, vietos virtuvę, gėrimus bei vėliavas. „Skatinau juos paieškoti informacijos apie pasirinktos Europos kalbos svarbą mums, europiečiams, ir pateikti jos įtakos pavyzdžių kitoms kalbos ir ypač anglų kalbai, tačiau ši užduotis – kietas riešutėlis – tik kelioms grupelėms pavyko rasti konkrečių pavydžių. Kitą kartą skatinsiu ieškoti daugiau autentikos, gilintis į labiau nišines sritis, nes nuklysti į visiems žinomus kontekstus yra gana nesudėtinga,“ – minėjo mokytoja.
„Kiekvienais metais stengiamės sugalvoti vis kitokį formatą, integruojame dailės, technologijų dalykus. 5-6 klasėse mokiniai gamina užsienio kalbų vėliavėles, rankeles, gėlytes, dėliones – tai, kas yra kitokios formos, nei baltas lapas. Būtent tokie darbai turi įtakos vaikų užsidegimui, susidomėjimui, kuris neateina bei neišnyksta per dieną“, – apibendrino mokytoja M. Karčiauskienė.
Trumpai tariant – galima pasidžiaugti, jog svarbiausias Europos kalbų savaitės tradicijos tikslas mūsų mokykloje – įdomios ir smagios veiklos pagalba paskatinti vaikų domėjimąsi kalbomis, užsienio šalių tradicijomis – visada yra pasiektas, o rezultatai netgi pranoksta lūkesčius.
5-8 kl. mokinių sukurtą ekspoziciją galima apžiūrėti Centro skyriaus III aukšto fojė.